понеділок, 14 липня 2014 р.

2014-07-14. Маршрутки по Івано-Франківськи... «Кому 2.75 – а хто ягодка опять»



   З 1 липня  вартість проїзду  в Івано-Франківських  автобусах зросла  до 2,75 грн. Городяни та гості нашого міста, вкотре сумно посміхнувшись, затягнули пояси, зціпили зуби і стали знову кроїти свої і так порожні бюджети, а найбільш оптимістично налаштовані  пасажири завмерли в очікуванні комфортніших умов перевезення.
Отже частина перша – лірична.
   Про якість пасажирських перевезень у місті не говорять лише німі, ледачі, або «нові» франківчани, що ніколи не користувались міським транспортом. Але хочемо вставити і свої «5 копійок». Стан маршрутних перевезень, точніше як у відомій пісня Скрябіна, описати навряд чи вдасться: 

Їде маршрутка
Як велика собача будка
На дорозі всіх підрізає
Бо шансон в салоні рубає
Владімірский централ, (3)
Владімірский центра-тра-тра...

Руку піднімаю, тіпа зупиняю
І в салон як Джекі Чан через вікно залітаю
На когось падаю, на когось кашляю
І дві гривні для ваділи із кишені дістаю
Трохи матюкаю, трохи підскакую
А сусіди всі мене із різних боків I love you
На коліна стаю, трошки подихаю
І до виходу пролізти між ногами пробую

   Тож, як бачите, шановні, і з пісні слів не викинеш, хоча додати від себе можна ще багато – і хамство водіїв, і розбиті автобуси і «дим сігарєт с мєнтолом» і без, і аварійність, і багато інших «приємних» моментів. Одним словом пісня Скрябіна «нє в бровь, а в глаз». Та не будемо робити рекламу артисту, впевнені, що і без нашої реклами він почувається добре, на відміну від нас, тих хто на собі відчув всі переваги громадського транспорту міста.
   Коли у червні виконком міської ради,  під тиском перевізників, таки погодився підняти тариф з 2 грн. до 2,75 (хоча перевізники просили 3 грн.), то робив це з основною вимогою – має піднятись і якість обслуговування. Квитки, навігатори, відеорестратори, що мають ту саму якість контролювати, відклали до вересня. Вловили, шановні, ціни зараз, а товар, тобто якість аж у вересні. Та у нас це не вперше. Нам не звикати. То добре вересень тай вересень, ну може потрібен нашим «шановним» перевізникам якийсь час на підготовку, але ж є речі, які вони можуть зробити вже сьогодні – чи не так? Наприклад змусити водіїв не палити в салонах, бути хоча б мінімально ввічливими, мити ці так звані транспортні засоби, не їздити так ніби вони на ралі  Париж - Дакар. Це теж чекати з вересня? Думаємо питання риторичне.
 А тепер частина друга – зовсім не лірична.
   Ну яка може бути лірика, коли мова йтиме про гроші. Так, знову про наші із вами гроші. Отже , як нам стало відомо із джерел близьких до перевізників, відбувався моніторинг перевезень одним маршрутним автобусом за один день. Даний моніторинг проводився як і міською владою, так і самими перевізниками. А тепер увага, слідкуйте за руками – дані міської ради – один автобус, один день: 360-380 пасажирів, із них 120-130 пільговиків. Данні перевізників – один день, один автобус: 200-220 пасажирів, із них 150-170 пільговиків. Як вам розбіжності? Дивні, чи не так? А на наш погляд зовсім не дивні, бо ж хлопці грають по правилах, правда кожен по своїх. І в даній грі – не обдуриш, не питимеш шампанського. Тож спробуємо самі. Беремо калькулятор і граємось в цікаву математику. Не будемо вірити жодній із сторін, а знаходимо золоту середину.  300 пасажирів в день віднімаємо 100 пільговиків, залишається 200, множимо на теперішній тариф 2, 75 грн. і виходить цифра 550 гривень в день з однієї маршрутки. Правда потрібно з цієї цифри відняти заправку транспорту, його обслуговування, заробітну плату водія і відняти, відняти,  відняти. Та все ж щось напевно залишається. І судячи по тому, хто у нас власники маршруток, на чому вони самі пересуваються і як вони живуть, то залишається не так і мало. А тим більше, що як повідомляють все ті ж наші джерела, при отриманні маршруту, так звана «корупційна складова» складає не багато не мало від 2 до 5 тисяч «зелених» в залежності від маршруту.  Ну та ми при цих розподілах не були, тому і стверджувати не можемо, хіба б зміг внести ясність в це питання пан Михайло Смушак керівник департаменту комунального господарства, транспорту і зв’язку міської ради.
   А далі до найцікавішого. До вересня усі автобуси на маршрутах міста мають бути обладнані системою  навігації , щодо якої  департамент  комунального господарства, транспорту і зв’язку уже оголосив конкурс на компанію-виконавця.  Ми  пошукали інформацію в Інтернеті і зрозуміли, що тут поле для діяльності у наших міських очільників більш як широке. Чому спитаєте? А тому що один навігатор із функцією прив’язки до диспетчерської системи коштує від 1000 до 10000 грн.  отже, маємо підстави вважати, що фірма виконавець  при такій кількості маршруток  заробить не якісь копійки.  То ж кому буде вигідна ця справа і в чию кишеню підуть гроші перевізників, а в кінцевому результаті, наші із вами? Будемо тримати це питання на контролі і обов’язково вас повідомимо, дорогі земляки із вказанням конкретних осіб.

Далі буде…

Немає коментарів:

Дописати коментар